Thursday, April 9, 2015

The Grand Beach Resort Port Dickson Berhantu?

Aku  nak masuk citer kisah mistik sket.. heheheheh.. 

Ada orang cakap.. resort / hotel ni ada kejadian mistik.. a.k.a berhantu.. 

Hotel ni asalnya nama Selesa Beach Resort.. dan sekarang dah tukar nama
The Grand Beach Resort.. 

Hotel ni cantik.. 
Aku suka sbb ada private beach belakang hotel ni.. 

So, beach dia tak ramai... kalau ada pun.. guest hotel la.. 
Cantik kan.. pantai dia bersih..
Persekitarang hotel dia pun cantik..  

Kawasan pool dia luas.. 
Ada bahagian dewasa.. 
Ada bahagian kanak-kanak 
Tepi pool siap ada orang jual pelampung.. ball seme ni..
RM10 setiap barang.. 

Kalau dok tepi pool ni.. tengok laut.. bes nye lahai.. angin dia..  
Tepi kiri tu ada la kot kalau korang nak sewa jet ski ke apa ke.. 
Bangunan putih bawah ni sebelah kanan.. adalah kafe dia..
Tempat makan dia.. 

Bangunan dia adalah cantik.. 
Kalau dalam hotel / resort ni.. banyak pasu pasu besar.. 
ala-ala hiasan dalaman cina camtu.. cantik.. klasik sikit.  
Aku sebenarnya penah menginap sini tahun 2008/2009 camtu.. 
Ada bengkel.. dan ada la pergerakan malam malam tu.. 
Dari bilik ke tempat seminar semua.. 

Alhamdulillah.. takde sebarang gangguan pun.. 
Masa tu dapat bilik ground floor je.. 
Tepi pool.. 

dan Mac 2015 aku datang semula.. 
Management dah bertukar.. dan cat pun ada lain sket.. dah dicat semula.. 

Kali ni bilik tingkat 3 dan di tengah tengah.. 
Alhamdulillah jugak.. tidur malam kami nyenyak.. 

Pada aku.. setiap ceruk mana pun ada mahluk lain selain manusia ni.. 
Hatta ko duduk kat perhentian bas pun.. 
kat pejabat pun.. 
Kena percaya kewujudan semua tu.. 

Cuma jangan la kita harap sangat nak terserempak ke apa kan.. 
Hahahhahahah.. aku mmg percaya adanya mende tu.. 
dan aku xpenah pun harap ternampak ke apa. 
aku tak kacau dia.. jangan kacau aku..tu je.. 

Cuma kalau korang google ada kisah di sebalik hotel yg korang nak p tu.. 
Jangan la pulak mmg saje nak try bilik yg sama.. hotel yg sama.. 

Kalau dah tau .. cuba elakkan dan kalau otel tak penah stay.. 
Korang tawakal je.. 

so, kesimpulannya.. selamat bercuti :) 
Kami stay 1 malam je pun.. so, esoknya dalam jam 12.30 kami check out.. 

6 comments:

Unknown said...

apa yang mistiknya

Anonymous said...

tu la..mana mistiknye?

عبده العمراوى said...




شركة مكافحة حشرات بسيهات
شركة مكافحة النمل الابيض بالخفجى

zahar_b18 said...

Ulasan yg baik bro..skg ni 25/1/2020.dh 2hari sy dan family bermalam kt grand beach resort ni..Alhamdulillah xde ape2 pun..seronok je..esok kami blik la kl.

Unknown said...

Aku dh bertahun tahun dari aku kecik lagi kitaorg selalu cuti kt sini...tk de pun bende mcm tu..klau ada pun tu rezeki korang la dpt tgk bende tu.. yela tepi beach kan..tk de paper la

Unknown said...

Sya bru hbs bercuti kt sana,,,16-17/10/2021 servis sgt2 mengecewakn,,,4jam tggu utk dptkn kunci bilik,,,pastu dpt bilik yg bukan Kita booking,,,sakit plak hati,,,dpt bilik yg sgt2 kotor.tp laluan hotel nk ke bilik mmg nmpk suram,,,sya dpt stay kt tgkt 3 bhgian tgh tp belah Sana